Close

ga door naar we-switch.nl

leestijd 6-8 minuten

Wij gaan de manier waarop we tweedehands gebruikte spullen verhandelen helemaal omgooien! Het kopen en verkopen van gebruikte spullen moet namelijk veilig, makkelijk én leuk worden.


Maar dit kunnen we niet alleen. Wij willen dit samen met jou doen! 

Daarnaast hebben we onze spelregels alvast makkelijk en leuk gemaakt zoals je dat van ons kan verwachten. 

Wat zijn spelregels? Advocaten noemen ze ook wel algemene voorwaarden :-)

direct naar...

Naam

Wel zo handig om te weten hoe we je kunnen aanspreken!


Telefoonnummer

Zo kunnen wij makkelijk contact opnemen met jou als er een probleem is.


Sociale media

Bij ons kun je eenvoudig inloggen via email, Facebook of Google. En om dat te kunnen doen is hebben we die gegevens nodig.


Huisadres

Dan weten we waar je huis woont, maar wees gerust. We laten andere gebruikers alleen zien in welke stad jij woont. Totdat jij toestemming geeft om de exacte locatie te delen, bijvoorbeeld wanneer iemand een product bij je komt ophalen. 


Bankrekeningnummer

Zo weten wij écht dat je bent wie je zegt te zijn. Omdat je bij het aanmaken van je bankrekeningnummer een identiteitsbewijs hebt moeten laten zien. En daar kunnen wij dan weer op vertrouwen. Afgeleide identificatie heet dat als je een advocaat bent!


Emailadres

Bij ons kan je inloggen met je email en een wachtwoord. Daarnaast is je emailadres voor ons handig om jou de hoogte te houden.


Telefoon ID

Zo kunnen we jou een push berichten toesturen. Maar maak je geen zorgen als je dit ID niet kan vinden. Jouw telefoon stuurt deze automagisch op naar ons.

Jouw verificatie status tonen

Om het kopen en verkopen van tweedehands spullen veilig te krijgen laten wij andere gebruikers weten hoe we jou hebben geverifieerd. We laten dus geen telefoonnummer zien, maar enkel alleen dat we je telefoonnummer hebben. Dit geld ook voor waar je huis woont, je bankrekening en/of je social media profiel.


Controle van jouw profiel

We gebruiken jouw informatie ook om jouw profiel te checken bij het Meldpunt Internetmisbruik van de Politie. Daarvoor hebben we je emailadres, telefoonnummer en bankrekeningnummer nodig. Mocht je een bekende fraudeur zijn dan weten we dat meteen en blokkeren we jouw account.


Helpen bij de koop of verkoop

Super handig om een pushbericht of email te krijgen zodra er een vraag is, jouw product gereserveerd is, of als iets anders interessants is gebeurd. Wanneer en hoe vaak je deze berichten zal krijgen zal binnenkort mogelijk duidelijk worden aangegeven in jouw profiel, nog even geduld aub!


Jouw persoonlijke feed opbouwen

Aan de hand van de interesse-groepen die jij volgt en wat jij hebt gekocht in het verleden kunnen we voor jou een mooie én persoonlijke feed bouwen en je op de hoogte houden van toffe nieuwe koopjes.


Anderen vertellen over je aanbod

Zodra je iets te koop gezet heb vinden wij het fijn als jij zo snel mogelijk een betrouwbare koper vindt. Om dat sneller mogelijk te maken gaan wij kijken hoe we jouw advertentie de wereld in kunnen schieten. Bijvoorbeeld op Pinterest, Facebook, Instagram of misschien hoog geplaatst op Google.


Bij vragen of opmerkingen

Als je een vraag stelt aan ons, bijvoorbeeld via email of Whatsapp, dan kijken we meteen in jouw historie om je zo goed mogelijk te helpen. 


Nieuwsbrieven

Blijf op de hoogte van de nieuwste advertenties in de interesse-groepen die jij leuk vindt of andere WeSwitch nieuwtjes. Uitschrijven wanneer je hier geen zin meer in hebt kan natuurlijk altijd!


Verbeteringen

Wij zijn nog maar net begonnen en er is nog zóveel te verbeteren. Om dit te kunnen doen analyseren en meten wij (algemeen) bezoekersgedrag in het programma Mixpanel. De informatie die zij verzamelen voor ons kan alleen door ons ingezien worden en zal nóóit met anderen worden gedeeld. 

Wie is WeSwitch?

Wanneer gelden onze spelregels?

Nou, dat is vrij simpel. Deze spelregels gelden zodra je bij WeSwitch inlogt, iets te koop aanbiedt, iets zoekt, iets koopt of een groep aanmaakt. Ze gelden alleen maar voor echte mensen die hun eigen spullen verkopen. Dus geen handelaren of commerciële partijen, die zijn niet welkom bij WeSwitch. En als wij vermoeden een gebruiker handelt als een handelaar dan kunnen wij het account (tijdelijk) blokkeren.


Aha... Logisch.

Wat doe je als koper?

Bij WeSwitch vind je mooie en unieke tweedehands spulletjes.  


Zodra je iets ziet dat je helemaal geweldig vindt, dan kun je het product reserveren. Afhankelijk van het product, kun je kiezen of je het wilt laten verzenden of zelf ophaalt. De verkoper heeft dan 48 uur de tijd om het te accepteren en is verplicht het product voor jou vast te houden.


Bij zelf ophalen:


Als je kiest om het zelf op te halen, kun je een afspraak maken om het product op te halen nadat de aanvraag geaccepteerd is. En wees gerust, als je het product in het echt ziet en het blijkt niet te zijn wat je had verwacht, kun je altijd nog ter plekke afzien van de aankoop. 


Ben je tevreden over het product? Dan kun je betalen via de iDeal knop. Je aankoop is daarmee afgerond. Het geld wordt dan via ons naar de verkoper overgemaakt. Wel zo veilig. 





Met cash betalen kan ook, via de betaalknop ‘cash’, maar vraag daarbij wel even van tevoren bij de verkoper of hij/zij het ook goed vindt dat je cash betaalt.


En mocht je nou thuiskomen en het product blijkt toch niet precies waar je naar op zoek was? Dan kan je het direct, gratis en zonder provisie weer op WeSwitch te koop aanbieden. Stuur ons daarvoor wel eerst - binnen twee weken na aankoop - een mailtje, dan regelen we dit voor je! 


Eerlijk oversteken bij verzending:


Bij WeSwitch kun je eerlijk oversteken als je kiest om het product te laten verzenden. Je betaalt dan via WeSwitch, en wij betalen de verkoper pas als het product bezorgd is. 


Als je als koper hiervoor kiest, dan betaal jij de PostNL verzendkosten. De verkoper geeft of dit kan, maar kijk er zelf ook even na om zeker ervan te zijn. 







Na deze keuze betaal je via iDeal aan Stichting WeSwitch. Het geld staat dan veilig op onze rekening te wachten totdat het product veilig bezorgd is. 


De verkoper wordt op de hoogte gebracht dat je het graag wilt laten verzenden, en ontvangt van ons een PostNL label. Dit label bevat een uniek track & trace code zodat wij je op de hoogte houden van de verzending. Na ontvangst heb je 2 dagen de tijd om te zien of het klopt wat je ontvangen hebt. 


Goed om te weten. 


De aankoop is een afspraak die je maakt met een andere consument. Dat betekent bijvoorbeeld dat je producten alleen terug mag geven of kan sturen als de verkoper dat goed vind. Dus alleen als er iets onverwachts iets mis is met je aankoop. In dat geval, kun je de verkoper een berichtje sturen en via de email of whatsapp met ons contact opnemen. Wij proberen vervolgens te helpen bij het vinden van een oplossing. Maar hopelijk komt het product overeen met wat je op de foto hebt gezien en kunnen wij het geld overmaken naar de verkoper.


En mocht je na deze tijd toch denken dat het product niet precies is waar je naar op zoek was? Dan kan je het direct, gratis en zonder provisie weer op WeSwitch te koop aanbieden. Stuur ons daarvoor wel eerst - binnen twee weken na aankoop - een mailtje, dan regelen we dit voor je!



Dat is handig, je kan gewoon via iDeal betalen!

Best veel dat wat je kan versturen ->

Wat doe je als verkoper?

Met WeSwitch kun je al je mooie en unieke spullen een tweede leven geven!

En wij doen ons best om het plaatsen van producten zo makkelijk én compleet mogelijk voor jou te maken. 


Iedereen snapt wel wat tweedehands producten zijn, dus een krasje hier en daar valt te verwachten. Maar wees wel eerlijk in de omschrijving en met de foto’s in wat je aanbiedt, kopers zullen dit waarderen!


Denk ook na over welke groep je kiest waarin je jouw product aanbiedt. Uiteindelijk beslist de beheerder van deze groep of je dit goed hebt gedaan. Als het nodig is, kan hij jouw advertentie verwijderen uit de groep. 



Zodra een koper geïnteresseerd is en jouw product reserveert, laten we dat weten via een email of pushbericht. Jij hebt dan 48 uur de tijd om de aankoop te accepteren of te weigeren. 


Weigeren kan dus ook, bijvoorbeeld omdat je je bedenkt of omdat je op vakantie bent. Maar laat dit niet te vaak gebeuren. Doe je dit te vaak, dan kunnen we besluiten je account (tijdelijk) te blokkeren. Dit klinkt streng, maar bij WeSwitch willen we graag de kopers ook wat zekerheid bieden: serieuze verkopers die ook écht iets willen verkopen.


Bij zelf ophalen:


Na het reserveren kun je direct met de koper een afspraak maken om het op te laten halen. Mocht de koper hierbij treuzelen, kan je na 7 dagen alsnog die aankoop annuleren en het product weer te koop aanbieden.


Zodra de koper het product gezien heeft en hij/zij is tevreden, betaalt de koper direct ter plekke. Pas dán is de verkoop definitief.

Blijkt het product toch niet te zijn wat de koper had verwacht, dan kan de koper ter plekke nog besluiten om het product niet te kopen.


Betalen kan met iDeal, of met cash als jij (als verkoper) dat goed vindt. Maar via iDeal is het wel zo makkelijk! Je krijgt daarna een pushbericht van ons als de betaling gelukt is. Het geld wordt dan via onze stichting direct naar jou overgemaakt. Veilig en eenvoudig.


Bij verzending: eerlijk oversteken


Bij WeSwitch kun je eerlijk oversteken als je kiest om het product te laten verzenden. De koper betaalt dan via WeSwitch, en wij betalen jouw pas als het product bezorgt is. 


Je kan bij het aanmaken van de advertentie zelf kiezen of dit een realistische optie is. Ook producten die meer dan €500 waard zijn kun je (nog) niet verzenden, dit omdat de verzekering hiervoor het niet toelaat.








Je krijgt van ons bericht als de koper betaald heeft, en daarin ook direct een verzendlabel. Pak het product netjes in, bijvoorbeeld in een oude doos. Wat ook altijd handig is, maak een foto van het pakketje zodat de verkoper ziet hoe het pakket op de post gaat :) 


Als je een printer hebt, kun je dit label uitprinten en op de doos plakken. Maar ja, wie heeft er nu nog een printer. Gelukkig is dat (meestal) geen probleem. Je kan bij het PostNL punt een label laten uitprinten. Schrijf dan netjes de naam, postcode, huisnummer en barcode op het pakketje. Bij het PostNL kunnen ze dan handmatig de barcode invoeren en een label voor je uitprinten. 


Mocht het nou niet lukken om snel het pakketje op de post te doen, laat het dan even weten aan de koper. Officieel heb je 7 dagen om dit te doen, daarna mag de koper de aankoop annuleren. 


De label die wij aanmaken bij bij PostNL bevat een uniek track & trace code waarmee wij op de hoogte gehouden worden van de verzending. Vanaf het moment dat het pakketje is ontvangen door PostNL is hij verzekerd voor transportschade, dit regelen wij voor je. Je krijgt pushberichten als het pakketje ontvangen is, onderweg is en afgeleverd is. Zodra het pakketje is aangekomen krijgt de koper de kans om het product te bekijken, en als alles klopt wordt het geld na 2 dagen overgemaakt op je rekening.


Je luie sofa opsturen? Neeeeh... dat kan de postbode niet tillen

Wat doe je als je een groep beheert?

Als je zelf een groep aanmaakt, word je automatisch beheerder van deze groep. Je mag zélf bepalen wat het doel is van jouw groep, of waar het op gebaseerd is. Een drijfveer kan bijvoorbeeld een persoonlijke interesse in de hobby longboarden zijn. Of misschien wil je een groep voor tweedehands spullen starten speciaal voor jouw buurt.


Andere gebruikers kunnen lid worden van jouw groep, zij krijgen dan regelmatig updates van de nieuwste koopjes!


Je mag zelf kiezen wie advertenties mogen plaatsen in jouw groep. Als je jouw groep open zet voor iedereen, kan iedereen advertenties in jouw groep plaatsen. Maak je van jouw groep een gesloten groep, dan kunnen alleen de gebruikers die lid zijn advertenties in die groep plaatsen. 

In beide gevallen mag jij als admin advertenties waarvan jij vindt dat deze niet in de groep passen, uit de groep verwijderen.

Mooie foto’s hè?

Graag vermelden we hierbij dat verscheidene foto’s die we gebruiken voor de headers van de groepen afkomstig zijn van Unsplash (www.unsplash.com). Als je wilt weten wie de fotograaf is van een bepaalde foto, vertellen we je dit graag. Stuur ons dan een mailtje!


We’re proud to say that quite some photos that are applied in the headers of the ‘interest-groups’ are coming from Unsplash (www.unsplash.com). If you would like to know which photographer made a particular photo, we’re of course happy to tell you this. Send us an email!

Doen jullie vrijwilligerswerk? 

Benieuwd hoeveel provisie wij vragen bij een bepaalde verkoopprijs? Stuur ons dan een appje op 06 102 101 00 met de tekst: “Wat is de provisie bij XXX euro?"

Uh nee, WeSwitch komt niet tot stand met alleen vrijwilligerswerk. 

Maar het plaatsen van advertenties is bij ons wel geheel gratis! Ook zullen we nóóit reclamebanners tonen op WeSwitch omdat banners het internet niet bepaald leuker maken. 

En het doorverkopen van data zoals je bij veel andere websites en app's ziet? Nooit! Want wij geloven in een eerlijke manier van zaken doen.






Hoe verdienen jullie bij WeSwitch dan eigenlijk geld?

Alleen bij een succesvolle verkoop, nadat de koper heeft betaald, vragen wij een provisie (een kleine vergoeding). Dit gebeurt alleen wanneer zowel de koper als verkoper tevreden zijn. 


De provisie is laag en hangt af van de uiteindelijke betaalde prijs. Het minimumbedrag voor de provisie is €0.75, deze geldt vanaf de minimum product verkoopprijs van €5. Hoe hoger de waarde van het product, hoe lager de procentuele vergoeding. Een voorbeeld: de provisie 'groeit' richting €9 bij een product verkoopprijs van €500. De provisie is dan 1.8%. En oja, de provisie is ook nog eens inclusief 21% BTW. Want de overheid wil altijd ook nog een stukje!

... maar we werken wel vrijwillig!

Goed gedrag wordt gewaardeerd!

Wij staan voor veilig, makkelijk en leuk. En daar hoort bij dat alle gebruikers zich fatsoenlijk gedragen. In de berichten die je stuurt, in het nakomen van afspraken en in de advertenties die je aanmaakt


Dus als je iets verkoopt, zorg dan wel dat je het mág verkopen. Dus niet de auto van de buurman zonder dat hij het weet. En ook geen illegale dingen, denk daarbij bijvoorbeeld aan vuurwerk of drugs. En zeker geen nep-producten, bijvoorbeeld neppe Rolex’s of neppe Louis Vuitton tasjes. Dat soort spullen horen niet thuis op WeSwitch!






Mocht je op WeSwitch iemand tegenkomen die zich onfatsoenlijk gedraagt of die een bepaalde advertentie heeft geplaatst die niet mag, dan kan je dat ons laten weten via de mail of Whatsapp. Wij kunnen in zulke gevallen de advertentie verwijderen, zijn/haar account (tijdelijk) blokkeren, of in ernstige gevallen het zelfs bij de politie melden of andere juridische stappen nemen. 


Zo maken we sámen maken een fijne plek van WeSwitch, waar je veilig en makkelijk spullen kan verhandelen op een leuke manier.

... dan moet ik de buurman misschien toch even iets laten weten!

Wij doen altijd ons best

Wij zijn druk bezig om de modernste handelsplaats van Nederland te worden en zetten hard in op de nieuwste technologie. Mocht het een keer voorkomen dat WeSwitch niet (volledig) werkt of niet beschikbaar is door bijvoorbeeld een technische storing, dan kun je ons hiervoor niet aansprakelijk houden. Wel kun je ons een berichtje sturen hoe jij het zou oplossen, en wie weet kom je voor ons werken om dit daadwerkelijk ook te gaan doen :)

Veranderingen

Wij zijn WeSwitch net gestart, en we gaan het de komende tijd ook flink verbeteren. Er komen een aantal hele gave nieuwe features aan! Dat is enerzijds goed en leuk nieuws, maar dit betekent ook dat deze spelregels zullen gaan veranderen. Alvast sorry hiervoor :*(


Mocht het zover zijn, dan laten we dit jou - mits je jezelf aangemeld hebt op WeSwitch - per e-mail weten en geven we je genoeg tijd om hieraan te wennen. Mocht je het er toch niet eens zijn met de nieuwe spelregels, dan kun je op elk moment gewoon je account beëindigen. Maar dit hopen we natuurlijk van niet :-)

Nieuwe features?? Spannend! Welke dan? 

Heb jij enig idee wat WeSwitch zal gaan doen??

En wat vond je van onze spelregels? 

Laat het ons weten per mail of Whatsapp!


Privacy

Wij gaan het kopen en verkopen van gebruikte spullen veilig, makkelijk en leuk maken. Daarbij hoort ook dat wij eerlijk en transparant zijn in hoe we met jouw data omgaan.


Bij ons blijven jouw gegevens op onze beveiligde en versleutelde servers staan. Wij zullen nooit jouw data doorverkopen. Laat dat andere websites maar doen. Bij ons géén pottenkijkers.


Maar om het verkopen en kopen van tweedehands spullen veilig te maken willen we wél weten wie jij bent. Dat doen we door jou te vragen een aantal gegevens bij ons achter te laten.

Wat willen we van je weten?

Naam


Telefoonnummer


Sociale media



Huisadres





Bankrekeningnummer





Emailadres



Telefoon ID

Wel zo handig om te weten hoe we je kunnen aanspreken!


Zo kunnen wij makkelijk contact opnemen met jou als er een probleem is.


Bij ons kun je eenvoudig inloggen via email, Facebook of Google. En om dat te kunnen doen is hebben we die gegevens nodig.


Dan weten we waar je huis woont, maar wees gerust. We laten andere gebruikers alleen zien in welke stad jij woont. Totdat jij toestemming geeft om de exacte locatie te delen, bijvoorbeeld wanneer iemand een product bij je komt ophalen. 


Zo weten wij écht dat je bent wie je zegt te zijn. Omdat je bij het aanmaken van je bankrekeningnummer een identiteitsbewijs hebt moeten laten zien. En daar kunnen wij dan weer op vertrouwen. Afgeleide identificatie heet dat als je een advocaat bent!


Bij ons kan je inloggen met je email en een wachtwoord. Daarnaast is je emailadres voor ons handig om jou de hoogte te houden.


Zo kunnen we jou een push berichten toesturen. Maar maak je geen zorgen als je dit ID niet kan vinden. Jouw telefoon stuurt deze automagisch op naar ons.

Waarvoor gebruiken we deze informatie?

We gebruiken deze informatie voor het volgende:


Om het kopen en verkopen van tweedehands spullen veilig te krijgen laten wij andere gebruikers weten hoe we jou hebben geverifieerd. We laten dus geen telefoonnummer zien, maar enkel alleen dat we je telefoonnummer hebben. Dit geld ook voor waar je huis woont, je bankrekening en/of je social media profiel.


We gebruiken jouw informatie ook om jouw profiel te checken bij het Meldpunt Internetmisbruik van de Politie. Daarvoor hebben we je emailadres, telefoonnummer en bankrekeningnummer nodig. Mocht je een bekende fraudeur zijn dan weten we dat meteen en blokkeren we jouw account.


Super handig om een pushbericht of email te krijgen zodra er een vraag is, jouw product gereserveerd is, of als iets anders interessants is gebeurd. Wanneer en hoe vaak je deze berichten zal krijgen zal binnenkort mogelijk duidelijk worden aangegeven in jouw profiel, nog even geduld aub!


Aan de hand van de groepen die jij volgt en wat jij hebt gekocht in het verleden kunnen we voor jou een mooie én persoonlijke feed bouwen en je op de hoogte houden van toffe nieuwe koopjes.


Zodra je iets te koop gezet heb vinden wij het fijn als jij zo snel mogelijk een betrouwbare koper vindt. Om dat sneller mogelijk te maken gaan wij kijken hoe we jouw advertentie de wereld in kunnen schieten. Bijvoorbeeld op Pinterest, Facebook, Instagram of misschien hoog geplaatst op Google.


Als je een vraag stelt aan ons, bijvoorbeeld via email of Whatsapp, dan kijken we meteen in jouw historie om je zo goed mogelijk te helpen. 


Blijf op de hoogte van de nieuwste advertenties in de groepen die jij leuk vindt of andere WeSwitch nieuwtjes. Uitschrijven wanneer je hier geen zin meer in hebt kan natuurlijk altijd!


Wij zijn nog maar net begonnen en er is nog zóveel te verbeteren. Om dit te kunnen doen analyseren en meten wij (algemeen) bezoekersgedrag in het programma Mixpanel. De informatie die zij verzamelen voor ons kan alleen door ons ingezien worden en zal nóóit met anderen worden gedeeld. 

Jouw verificatie status tonen






Controle van jouw profiel






Helpen bij de koop of verkoop






Jouw persoonlijke feed opbouwen




Anderen vertellen over je aanbod






Bij vragen of opmerkingen



Nieuwsbrieven




Verbeteringen




Wil je jouw persoonsgegevens inkijken? Binnenkort kan je dit zelf doen in jouw profiel, tot die tijd kun je het opvragen bij ons. Stuur ons een mailtje als je dit wil!